bck ground baru

Blogaholic Designs”=

Friday 25 March 2011

HANYA TUHAN YANG TAHU

PENDERITAAN....
Anggaplah ia satu Rahmat dr Allah..apa yang harus kita katakan dan berbuat adalah BERSABAR dan terus BERTAWAKAL KEPADA NYA...
sesungguhnya keperitan yang ku lalui selama ini mesti ada penghujungnya 
Allah akan sentiasa memberi pertolongan kepada hamba-hambanyanya yang lemah...
sayu hati ini mengenangkan nasib diri ini, 
cuba dan terus mencuba untuk pulihkan diri aku ini,
tetapi terkadang diri ini terpesong dan jauh dari Mu ya Allah..
kelalaian aku menutup hati aku untuk terus dekat dengan MU...
Allahuakbar Allahuakbar 
Kau berikanlah aku kekuatan, kekuatan iman dihati ini.

YAKIN hanya ALLAH yang maha berkuasa... Hanya ALLAH yang satu...
tiada dua ataupun tiga
Kalau di ikut perasaan sememangnya aku sudah berputus asa,
bosan, kecewa, benci, tak perlu lakukankan apa-apa lagi (tak payah berusaha lagi)
..biarkan aku terus begini.
Wahai keluargaku,saudara mara ku, kawan-kawanku, aku harap kalian dapat menyelami keadaan aku...walaupun aku menderita jangan sesekali pandang pada penderitaan aku ini,
berikanlah kekuatan dan semangat serta kasih sayang pada ku, bukanya SIMPATI YANG AKU MINTA.

Suntikan semangat
Hidup bukan rangkaian penderitan 
melainkan perjuangan utuk membebaskan diri dari penderitaan dan penderitaan itu
hanyalah sebahagian dari kehidupan kita
ertinya dalam kehidupan pasti ada penderitaan yang di alami 
oleh karana itu bergantung kepada kita untuk mengatasinya
agar penderitaan terlihat lebih indah

Pelita Hidup


Hidup ini bagai lampu dinding
Yang dinyalakan di malam hari
Apabila minyak sudah kering
Ia kan pasti padam sendiri

Demikian juga hidup manusia

Selama hidup di dunia ini
Bila dah cukup umur usia
Putuslah hubungan di sana sini

Setelah kita tinggalkan dunia

Alam yang lain pula menanti
Apakah kita dapat kurnia
Itu melihat amal dan bakti

Di sana insan cemas dan bimbang

Tak dapat lagi buat alasan
Buruk dan baik akan ditimbang
Kedua-duanya dapat balasan

No comments:

Post a Comment