bck ground baru

Blogaholic Designs”=

Tuesday 5 April 2011

Rumah peranginan persekutuan Morib

27-28 Mac 2011 Asalnya perancangan untuk bermalam dan BBQ kat rumah peranginan persekutuan morib sememangnya tidak dirancang.Last minute dapat book kat tempat tu so dah booking tu terpaksa jadilah nanti nama kita bph tak berapa cantik.hi3....
Sememangnya hati ini amat teringin buat satu program family day macam ni,boleh beraktiviti bersama-sama dalam suasana yang berbeza mesti indah.
Kebetulan pula masa pergi hari tu hari jadi aku belum di sambut so sekalikanlah malu juga jadi besday gal ni maklumlah dah tua.tapi takpelah motif aku nak berkumpul beramai-ramai bercerita dan mengeratkan lagi hubungan kami sekeluarga.
Dany dan Dariesshalah orang yang paling xcited nak pergi sana tambah lagi atok dan wan serta makcik n pakciknya semua join..happy sangatlah dua beradik tu bila dapat berita semua dapat join apa lagi bertungkus lumuslah aku menyiapkan menyediakan segala kelengkapan.Kepenatan buat persediaan secara sendirian hilang bila dapat tahu semua family dapat join sama.Menu untuk tengah hari kat chalet Nasi Lemak Telor Mata ermm panas-panas laris semua kekenyangan
Sebelum tu lupa nak cakap aku menunggu family aku datang dari klang dalam kul11 pagi untuk sama-sama gerak dari umah aku Banting ke Morib sekali kena perli da" nak duduk sana terus ke" huhuhuhu memang banyak aku bawa barang sampai xmuat bonet keta aku terpaksa tumpangkan dalam bonet bapa mertuaku..malu..tapi aku bawa semua barang tu supaya tak ada yang kurang.
Sambung aktiviti kami sekeluarga pas kekenyangan makan nasi lemak panas-panas yang tak tahan aku dapat pujian dengan nasi lemak aku tu,sampai mak mertua aku mintak sambal nasi lemak aku untuk di tapau..TANDANYA sedap..hi3 suka..
Masing-masing buat hal masing ada yang berehat ada yang panjangkan langkah menjenguk pantai.My hubby pun ajak aku jalan jalan sekitar chalet ermm apa lagi jom lah.anak-anak tengah sibuk mlompat atas katil, mnemandangkan cuaca pada petang tu panas sangat so kejap jerlah menjenguk pantai yang airnya tengah surut.
Dalam pukul 3 petang adik ipar n family dia pun sampai join kami yang dah ada nie lepak-lepak lah sambil menikmati angin yang bertiup agak kuat.segar rasanya.
aktiviti seterusnya kopek buah kelapa muda bermacam cara tool box tu dikuarkan tuk cari alatan yang sesuai untuk kopek buah kelapa habis pisau ku yang kecik tu rosak dikerjakan. :)

aktiviti diteruskan pada waktu petang jejalan di tepi pantai
                                (picture rumah persekutuan morib yang berdepan dengan pantai)
                                                  (pantainya yang tengah surut )
                                         alunan pasir yang dipukul ombak...chanthekkk..

                                    (carilah apa yang patut dalam air tu... )
Ermm rasanya kena wat part 2 untuk family day and my simple party besday ni..byk lagi nak story ni...
YANG PASTI SAAT DAN MASA INI AMATLAH INDAH SANGAT...THANKS PADA SEMUA LEBIH2 LG SUAMIKU...THANKS.. jumpa part 2 ....

No comments:

Post a Comment