bck ground baru

Blogaholic Designs”=

Saturday 15 October 2011

~exam dah dekat~

 Ermm end of this month KK akan duduki exam tuk final 4 this sem. Sekali imbas cepat jugak masa berlalu, rasa baru jer mendaftarkan diri belaja tup2 dh nak abis sem 1.
Ya Allah kau kuatkanlah hati dan jiwa ini untuk mengharungi episod2 akan datang.
bak kata pepatah "bukan senang nak senang" hendaklah KK harungi kehidupan yang mendatang dengan lebih tenang dan tabah, kerana disebalik keperitan ada keindahannya.

EXAM 29 /30 OKT.HARI SABTU N AHAD 2 JAM SETENGAH JER..ape nak di karang selama 2 jam setengah tu? kalau ader intinya segala ramuan tuk di goreng senaglah mesti 2 jam setengah tu x akan cukup.kalau xader ramuan  n intinya memang blurlah jadi otaknya,blik awalah..
KK dah mula membelek nota2 n modul2 yang berkaitan dengan exam nanti tapi yg jd masalahnya bila dalam dewan pekse mulalah benda2 yang di baca tu hilang di bawa angin..huhuhu tu pengalaman yang lepaslah masa diberikan tuk study seminggu untuk 3 paper-dalam masa yang sama komitmen yang banyak kat sekolah,dengan pelbagai program yang xcukup masa tuk study..naik bingung dibuatnya..mana nak dikejar,last2 tercicir...xnaklah macam tu..study smart not study hard..

Teruskan usaha KK u can do it...
Hope org2 sekeliling KK jgn lah buat KK menangis, sedih, stress, bukan ape nie baru sem 1 jauh lagi perjalanan KK dalam sambung belajar nie..sama2 lah memahami apa yang KK lalui, bayangkanlah  seorang manusia terpaksa bahagikan diri kepada 5 komitmen_ fahamilah...tgk pun rasa tertekan yang lalui ni lagilah, tapi KK xpernah nak mengeluh cuma KK nak kuatkan hati Kk dan KK nak jadi lebih kental jiwa apabila menghadapi dugaan2 yang mendatang, ingat Tuhan tak akan uji hambanya yang di luar kemampuannya'
Lagi banyak dugaannya lagi besar pahalanya.

Daripada ini juga retetan daripada belanjawan 2011 buat KK rasa gembira, sdikit sebanyak menaikan semangat KK tuk terus cekal n terus berusaha agar lebih jadi yang terbaik dan terbaik dalam kerjaya n sebagai pelajar... sonok gak jadi mangsa durian runtuh. "Naik Pangkat" ikutkan sebelum ini KK akan naik pangkat tahun depan tapi dengan pengumuman budget lepas ,KK dah naik pangkat tahun lepas lagi.. =) senyum jerlah, alhamdulillah rezeki..syukur ke hadrat Allah.

 banyak plak nak story maklumlah dah lama tak mengarang, bz SANGAT, BANGAT...
ok KK undur diri dulu...

1 comment:

  1. exam ditundalah plak...huhuhuhu ..akur jerlah.. otak pun xderlah set nak blaja dulu..rest time lah.. =)12-13 nov @ 19-20 Nov..belum ader kepastian

    ReplyDelete